Medewerkerstevredenheid

Medewekersbetrokkenheid verhogen en behouden

De medewerkersbetrokkenheid geeft aan in hoeverre een medewerker emotioneel betrokken is bij het bedrijf of de organisatie. Een hogere betrokkenheid betekent een hogere productiviteit, meer voldoening en betere prestaties voor jouw klanten en daarmee jouw onderneming.

Wij van THNQ.nl helpen organisaties om hun eigen medewerkers te activeren. Dit doen wij door een simpel mechanisme wat beter bekend is als erkennen en waarderen van het individu. Bedrijven die zich hierop focussen en dit belangrijk maken hebben een voorsprong op hun concurrenten die alleen bezig zijn met klanten en de overige bedrijfsvoering. Zij vergeten hierin een essentiële groep en de drijvende kracht, achter hun eigen organisatie. Je personeel is immers je belangrijkste kapitaal.
Bedrijven die focus hebben op hun personeel weten hen te binden en talenten te ontdekken en te benutten. Deze hoge mate van medewerkers intensiteit verhoogt de betrokkenheid, de productiviteit en verlaagt het verzuim. En dat alles heeft ook een positieve impact op de klanttevredenheid. Met secundaire voorwaarden zoals een goed salaris, pensioen en bonussen red je het tegenwoordig niet meer. Medewerkers worden steeds meer gemotiveerd door zelfontwikkeling, het leveren van steeds betere prestaties en een bijdrage aan een ‘hoger’ doel. Dat is waar ze energie van krijgen en waardoor ze loyaal blijven aan bedrijven die de betrokkenheid van hun werknemers stimuleren.
Om deze betrokkenheid in stand te houden is het belangrijk om op cruciale momenten deze mensen te erkennen en waarderen voor hun werk. Zo wordt het gewaardeerd wanneer een medewerker wordt beloond voor een inspanning of het behalen van goed resultaten. Het gaat vaak om een klein gebaar met een enorme impact.
Dit geldt ook voor momenten waarin ze juist net dat warme gevoel nodig hebben in een moeilijke periode of juist een bijzondere persoonlijke gebeurtenis, zoals een verjaardag, het krijgen van een kind of een jubileum.
Veel bedrijven die voorloper zijn in het behoud van een grote mate van medewerkersbetrokkenheid hebben hierin een strategische aanpak. Zij kiezen er namelijk voor om niet één keer per jaar, maar regelmatig aandacht te hebben voor het waarderen van hun eigen personeel.
THNQ.nl heeft naast de erkenning en waardering waar wij in gespecialiseerd zijn nog een aantal tips op een rij gezet om de medewerkersbetrokkenheid hoog te houden.
Zorg dat medewerkers dagelijks betrokken worden bij hun eigen ontwikkeling. Geef je medewerkers wat ze verdienen, tools om elke dag een beetje beter te worden.
1. Focus op intrinsieke motivatie en niet de externe motivatie.
2. Laat harde factoren zoals salaris en extra’s los en focus juist op zachte factoren zoals persoonlijke aandacht.
3. Reageer op feedback die je van je eigen mensen krijgt.
4. Geef ze ook de ruimte om je gedurende het hele jaar door feedback te geven.
5. Maak het werken makkelijk, maak het leuk voor ze om voor jou te werken.

Close

Sign in

Close

Cart (0)

Cart is empty No products in the cart.

THNQ

Bedanken en waarderen maakt het verschil



Currency